Dagens ridlektion #5

Hej! nu blev det lite sent men jaja det är i alla fall inte klockan 00.00 utan 23.59 istället ❤️
❤️ Idag hade jag Mimmi❤️
~Det var väldigt blåsigt idag, men idag övade vi mycket på mittenvolten och övade på att ställa hästen till vänster och höger i alla olika hastigheter (skritt, trav, galopp)och vi ökade och minskade volten, men det var väldigt svårt att hålla jämna mellanrum, jag kom ofta nära så jag var tvungen att vända över...
 
~när jag spände sadelhjorden så spände mimmi ut magen så sadelhjorden va så långt ned så den skavde mot min vad så det var ganska jobbigt när jag skulle ställa henne till höget för då hade jag ju höger fot fram och det var mitt på sadelhjorden så nu har jag ett litet blåmärke på högra vaden haha
 
~Jag lärde mig inget nytt men blev bättre på att ställa hästen till höger eler vänster :))
 
det var allt om dagens ridlekrion❤️ 
vi ses imorgon❤️
 
puss på dig tack för mig❤️
 
//Miriisshh❤️

Kommentera här: